something i saw... mariana alves do rio

como eu sempre disse, admiro quem faça bem aquilo que eu sonho conseguir fazer. um dos hobbies que eu tinha quando era pequenina era pintar, colorir, desenhar. adorava. na minha família há grandes exemplos de pintores/artistas, dignos do Pallazzo Uffizi em Firenze, Italia. embora não tenta nunca chegar aos calcanhares e tamanha influência, sempre procurei nunca pôr de lado esse meu lado criativo. claro, hoje em dia desenho mais "bau-baus, gatos, porquinhos, carros, aviões, Ms, Fs e As" a mando de duas pestinhas, mas gosto de lhes passar este mundo maravilhoso que é o do desenho... e depois há o que eu chamo arte. a Mariana Alves do Rio deixa-me maravilhada com o seu trabalho, com os seus quadros e principalmente estes retratos lindos. tem uma capacidade de mesmo não conhecendo pessoalmente aquelas pessoas retratadas de me dar logo a entender um pouco de quem são. que olhares tão profundos, tão presentes, tão únicos. e não se fica pelos retratos... até de realeza portuguesa! vejam aqui! há paisagens lindas, naturezas mortas com tons bem vivos, detalhes, etc. dali só devem sair quadros lindos tenho a certeza. acompanhe o trabalho da Mariana aqui e quem sabe um dia não resiste.


i always said, i admire whoever does something i wish i did, beautifully well. one of my all time favorite hobbies was painting/colouring/drawing, i loved it. i have great examples of painters/artist in my family, worthy of being hung at Pallazzo Uffizi in Firenze, Italia. though i have never gotten even close to their greatness it's been great trying to follow them in any way, i've never let go of this artistic size of mine. of course, nowadays all i tend to draw is mainly, dogs, houses, cats, cars, airplanes, Ms, Fs an As for the littles rascals, but i like to think i'm passing my passion for drawing on to them. and then, there's what i call art. Mariana Alves do Rio does just that. it leaves me overwhelmed. her paintings, drawings are beautiful, specially the portraits. it makes me feel i know these people being portrayed by Mariana in a way i'll never know them. what magnificent details, the eyes, so profound, so present, so unique, and not only on portraits... worthy of portuguese royalty! see here! there are beautiful landscapes, nature stills that look more alive than anything, details, etc. it's all amazing what comes from her strokes. follow Mariana here and who knows, one day you might want her to capture something important to you...

No Comments Yet, Leave Yours!